Möte 2022-08-16
-
1
Val av justerare samt tid för justering av protokollet
-
a) Förstudie L10 Hyllie Boulevard m.fl. (TN-2021-1587)
(30 min)
Anna Modig, tf. avdelningschef stadsutvecklingsavdelningen
Bengt Olsson, trafikplanerare stadsutvecklingsavdelningen
Emilie Wieslander, sektionschef stadsutvecklingsavdelningen
b) Möjlighet att förlänga linje 10 till Tygelsjö
(15 min)
Anna Modig, tf. avdelningschef stadsutvecklingsavdelningen
Malena Möller, trafikplanerare stadsutvecklingsavdelningen
c) Återkoppling turtäthet linje 8
(10 min)
Anna Modig, tf. avdelningschef stadsutvecklingsavdelningen
Magnus Fahl, strateg stadsutvecklingsavdelningen
Christian Resebo, sektionschef stadsutvecklingsavdelningen
d) Stora Nygatan MEX linje 8, cykelfartsgata vs. gångfartsgata
(10 min)
Anna Modig, tf. avdelningschef stadsutvecklingsavdelningen
Petra Amsbeck, stråkprojektledare linje 8 stadsutvecklingsavdelningen
Emilie Wieslander, sektionschef stadsutvecklingsavdelningen
-
4
Slutrapport för projekt nr 6520 Provisoriska åtgärder på Eriksfältsgatan och Lindängsvägen MalmöExpressen-linje 8
Godkännande av upprättad slutrapport för investeringsprojekt 6520 Provisoriska åtgärder på Eriksfältsgatan och Lindängsvägen, kategori Mobilitet.
Bilagor
-
128kb Ladda ner dokument
-
-
Ett Malmöinitiativ har inkommit till Tekniska nämnden gällande Ellenborgsvägen. Medborgarinitiativet nämner höga hastigheter på vägen vilket i sin tur leder till höga bullernivåer för boende intill vägen. Utöver bullret anses det trafikfarligt för cyklister som rör sig längs gatan då det saknas separerad cykelinfrastruktur på delar av sträckan. Befintligt farthinder, strax öster om Västra Skrävlingevägen, anses inte ha någon effekt enligt initiativtagaren då det ligger i anslutning till korsning med stopplikt.
Initiativtagaren nämner inga specifika åtgärdsförslag så ärendet hanteras som önskemål om sänkta hastigheter längs sträckan.
Längs sträckan går buss 35 i linjetrafik. Enligt analys av hastigheterna för motorfordonstrafik är dessa högre än skyltad hastighet om 40 km/h. Förvaltningen föreslår utplacering av busskuddar i gummi på sträckan där separat cykelväg saknas.Bilagor
-
621kb Ladda ner dokument
-
956kb Ladda ner dokument
-
Ett Malmöinitiativ har inkommit till Tekniska nämnden gällande Ellenborgsvägen. Medborgarinitiativet nämner höga hastigheter på vägen vilket i sin tur leder till höga bullernivåer för boende intill vägen. Utöver bullret anses det trafikfarligt för cyklister som rör sig längs gatan då det saknas separerad cykelinfrastruktur på delar av sträckan. Befintligt farthinder, strax öster om Västra Skrävlingevägen, anses inte ha någon effekt enligt initiativtagaren då det ligger i anslutning till korsning med stopplikt.
Initiativtagaren nämner inga specifika åtgärdsförslag så ärendet hanteras som önskemål om sänkta hastigheter längs sträckan.
Längs sträckan går buss 35 i linjetrafik. Enligt analys av hastigheterna för motorfordonstrafik är dessa högre än skyltad hastighet om 40 km/h. Förvaltningen föreslår utplacering av busskuddar i gummi på sträckan där separat cykelväg saknas.Bilagor
-
621kb Ladda ner dokument
-